Sunday 21 January 2018

Nak tambah berat badan? Mungkin anda boleh cuba supplemen yang saya consume :D

Aku tak ingat sejak bila aku dah malas nak update story kat blog. Mungkin lepas dah jadi seorang yang bekerjaya, aku dah takde masa untuk semua ni. HAHAHAHA. ayat buat orang muntah ijoo. alah, since habis study pun dah start malas sbb lagi fokus nak cari kerja n cari duit. 

Siapa pernah baca entry aku pasal Kenapa berat badan saya susah nak naik , Tambah berat badan: Mutant Mass Weight Gainer , Eh? Dah gemuk ke? mesti tahu tahap obses aku nak naikkan berat badan. bahasa kasarnya, nak gemuk. takdelah nak gemuk. nak berisi je weh. sebab bosan asek jadi keding. hahahahaha. nak jugaklah merasa healthy weight macam org lain. ni tak, asal nampak aku keding dulu mesti cakap, "wei zaty, kau tak cukup makan ke? "wei, kau makan ke tak" wth hahaha.

siapa yang pernah follow post aku beberapa tahun lepas pasal nak tambah berat, uols tahu berat iols tak pernah reach 40kg dari zaman sekolah sampailah masuk u. after consume protein pun, dia naik jadi 42kg dari 39kg before tu. so far okay la masa tu sebab berat mcam dah fix. kalau skip makan pun, dia takkan turun sampai below 40kg.

Now nak cerita yang berat aku susut, turun mendadak masa kerja jadi part time cashier lepas habis practical sementara nak tunggu grad. sumpah susut gila. tinggal tulang balik cam zaman sekolah, hahaha..penat2 ternak lemak, last2 susut jugak. aku dah start risau sbb time tu jugak period pain jadi teruk balik which masa aku start gained weight, period pain berkurang sikit, takde lah terbaring seharian cam masa underweight tu. 3 months jugakla kerja jadi cashier tu.

3 bulan lepas grad, alhamdulillah dapat kerja. and time ni dah nekad nak tambah berat balik. so makan mmg tak pernah skipped. breakfast,lunch, kudap-kudapan di ptg hari, dinner. complete. TAPIIII, berat naik sikit je. hahahah but still reach 42/43 lah cume tak constant. ade hari skip makan, dia drop.  nak dijadikan cerita, ade lah sorang kawan mader ai ni jual supplemen untuk body slimming and shaping. aku cakap for what nak slimming sbb skrg keding ..hahaha but she said, supplemen ni actually can help kalau nak tambah/kurangkan berat badan. wow. 2 in 1 gittuuuu..

aku consume about two boxes; 1 box ade 10 sachet je tau. so after habis second box, aku stop la sbb macam takde efek sangat..hahahahahahaha.. nak tahu ape jadi lepastuuuuu?


badan aku start naik mendadak hahahahahahahahaha padan muka kat diri sendiri. tak percaya kununn.. serius weh. aku start minum mid 2017. dalam bulan 5 camtu.. 2 box habis within 2 weeks sebab sehari minum satu sachet je. aku minum malam sbb mmg nak tambah berat. plus masatu tak silap, tgh puasa.

berat aku keep on naik sepanjang lepas consume tu. mule2 tak perasan. tapi lepas jeans beli kat BO pun tak muat even baru dua minggu beli, aku dah tak sedap hati..hahahaha..habis weiii seluar baru semua tak muat dah. baju jangan mimpi la nak pakai size S dah sekarang.. mmg jd mcm swimming suit dah hahahahhaha.. and since tu jugak ramai tegur cakap aku dah berisi..omaigodddd..

so nak tau berat aku sekarang? hahahaha lagi 3kg nak ke 50kg..hahahahha weii aku rasa menyesal..hahahah selama ni paling berat pun 45/46 je wei tu pun turun naik. now dah 47.4kg. masak giniii..kena start diet sbb aku dah la pendek ; tinggi 153cm je. kontot je. dah la kontot, bila berat cenggitu nampak huduh benorrr..hahahahaha

ni aku nk try consume balik supplemen tu tapi untuk lose weight. nak slim balik. harap2 berkesan la.. selain efek supplemen ni, mungkin faktor usia pun main peranan. once makin bertambah umur, hormon and metabolism kita pun boleh berubah. dlu umur 20 pun metabolism umur 15, skrang umur 25 maybe metabolism umur 30. who knows? (tak check lagi hahahah). sbb tu senang gain weight kalau tak jaga makan.

now ramai dah tanya macam mana aku boleh jadi berisi camtu..hahahahaha..semua nampak perubahan iols. tu laaaa dlu kata ai tiang lampu kan? angin tiup melayang la bagai. sekarang dah berisi tak percaya pulak.


panjang berjela cerita (dah lama tak menaip kan), mesti tak sabar nak tahu supplemen apelah yang aku consume tu sampai boleh dapat berat camtu?

SO NOW I PRESENT TO YOU GUYSSSSSS




SUPPLEMEN SEXY LADY (SL)
(nama pun kurlasss gittewww)

rasa dia memang sedap wei. bancuh dengan air sejuk.. rasa ala2 beries gituu.

nak tambah berat - minum 1 sachet sehari malam sebelum tidur
nak kurangkan berat - minum 1 sachet sehari pagi sebelum breakfast


one more thing pasal SL ni, bukan je tambah berat badan aku, tapi aset2 kat badan pun bertambah besar. tak tipu. size bra pun dah bertambah wei hahahaha. butt pun sama..duhhh hahahahaha.. that's why kne consume balik untuk slimming n shaping pulak.. gained weight sudah, now kte buat cutting.

ape? nak tengok sangat keberkasanan supplemen ni sebab aku cerita cam hebat sangat? hahahahahah

nah aku belanja. tengok la sendiri. malas nak cakap. hahahahah

Ni gambar bulan 4 2017 (before consume). slim melim pakai dress ni g kenduri kawen. sekarang? haram jadah la wei. tak boleh nak pakai dah sebab sendat ya amat. haahhaha


Time raya 2017 - masih slim. time nak raya ni baju tu kena kechikkan sbb besar, now? emm dah rentas dah jahitan yg kecikkan aritu..wakakakakaka. 

ni gambar bulan 8 2017 - dah start rasa badan naik. seluar tu pun tak muat dahhhh..sendatt hahahaha

ni bulan 9 2017 - time ni dah ramai start tegur iols nampak berisi sbb dorang nampak peha iols udah ghupe gitu


bawah ni pun, ramai yang dah mula perasan size iols





wei nak compare semua gambar atas ni, gambar masa bertunang aritu lagi haru yakmat wei sebab mmg nampak berisi. hahahahhaha. malu pulak nak share. ittew share gambar pre wed jelah..hahahahaha 



Haaaaa nampak gemuk kan? ke tak? ahh lantak. yang aku tahu kalau kau tahu rupe aku masa keding dlu cemane, confirm kau akan cakap aku mmg dah berisi sekarang..ahahahaha muka bulat gilaaaa. aaaaa


nak throwback gambar zaman keding kot sesape yang taktau aku ni keding tahap cemane dlu (sila tgk gambar tahun 2013 tu) hahaha skeleton berjalan



hmmm..rasanya tu jelah nak share setakat ni.. kalau ada yang berminat nak menambah berat badan, boleh roger2 iols..hahahah.. fast respond - boleh DM kat IG/FB itteww kay. hahahah muahhh.. 

klah. cukup dah sejam aku melagha nak taip entry ni. terima kasih baca dari awal sampai habis. byee!









No comments:

Post a Comment

Mari tinggalkan respon andaa :)