Wednesday 21 August 2013

Saya memang obses dgn produk kecantikan.

14 Syawal 1434H.

kali ni aku nak berkongi dengan korang pasal pengalaman aku pakai macam2 produk kecantikan. ahakss. yes. aku mmg obses dengan skincare products. pantang aku kalau ade iklan pasal produk skincare yg perfect padahal tu iklan semata-mata. hahaha. alhamdulillah kulit aku takde masalah kalau tukar2 produk ni.

Lets start with Clean & Clear.
This is the 1st proudct yg aku guna bila aku officially on puberty. eceh. mase awl2 tu tak matang lagi so redah jelah pakai. facial foam, toner, moisturiser. mule2 pakai okay, but then, aku dpt rasa kulit aku tak boleh ngam dgn produk ni. sbb kulit aku jd berminyak. moisturiser dia terlalu berminyak dan tak diserap kulit. facial foam dia terlalu berbuih tapi takdek guna sebab aku tak rasa puas bila cuci muka. then toner dia bila pakai, aku rasa pedih2 kat kulit muka. terasa mcm kena simbah dgn cuka. fuhh.

Then, masuk form 2 aku join kawad kaki utk KRS SMK Seksyen 18 Shah Alam(Pasukan Elit okay sampai form 4! berlagak kejap :p ). ewahh,promote ex school. faham2 jela bila masuk kawad, mmg rentung, sunburn, belang semua ada kat kulit muka. Smapai mak aku cakap aku dah mcm anak keling. ciss. KEBETULAN, masa aku tercari2 produk nak putihkan kulit, muncullah GARNIER.

Disebabkan terpengaruh dan nak sangat kembali putih macam sebelum join kawad tu, aku pun sanggup beli 1 set Garnier ni : cleanser, toner, krim pencerah. masa tu ade 3 produk ni aje. Garnier baru nak Up that time.
bersungguh2 aku pakai krim ni. konon kat tv kulit tampil cerah berseri dlm mase 28 hari. hahahaha. EH BETUL WHAT ! serius kulit aku makin cerah. punyalah berdisiplin aku pakai garnier ni. bole nampak bezanya :D then aku decide, aku nak fix pakai produk ni. hehehe

TAPI, apakan daya. kalau aku dah kate aku obses dgn produk kecantikan, mmg aku try produk yg baru2 keluar. hahaha. tak lame lepastu, ALAISYAH pulakss.

Alaisyah ni sama jugak, ade 3 benda basic cam produk lain, foam,toner and krim kecantikan. toner dia wangi. tapi sayang, kulit aku jadi gelap and kusam pas pakai produk ni. taktau kenapa. sedihh. org pun perasan. maybe tak serasi kot formula dia dgn kulit aku. lepastu aku stres la nak putihkan kulit balik. aku pakai Garnier balik. ekekke

Then tak lama pastu, aku ulang balik tabiat yg sama. Kali ni tukar ke Safi Balqis. Mase tukar ni, aku tgh kerja pas habis SPM. hahaha. pengaruh officemate. Lama jugak aku pakai Safi Balqis ni.

Untuk Safi Balqis ni, aku tak pakai toner dia. malass.hahaha. Aku just pakai cleanser, krim kecantikan, pelembap dgn serum je. Seronoknya sbb produk ni sangat smooth kat kulit. sabun dia wangii. rasa gebu je bila kau dah cuci muka dgn cleanser dia. krim kecantikan dia mmg jadi foundation before aku pakai bedak. sangat bestt. 

Tak lama lepas tu, aku dapat offer masuk matrik. Mule2 kat matrik aku mmg pakai Safi Balqis sbb aku rasa selesa.. tapi memandangkan cuaca kat matrik tu alahai terik je, aku decide tukar ke Garnier balik. nak maintain kulit putih. tapiaku just guna cleanser dgn krim Garnier je. Krim kecantikan Safi Balqis aku still guna. eh? mix pulak. hahaha.

Sampailah baru2 ni aku fed up sebab lepas je masuk UMK, blackheads aku beranak pinak woi. bila aku wat facial treatment sndiri guna besi jerawat tu, muka aku jd bengkak2 sampai risau kengkawan aku. hahaa. tp bengkak kejap je sbb nak bersihkan blackheads. 

Buat masa ni, aku just pakai sabun susu beras je. then tak pakai pape krim dah. hahahaha

thanks sbb rajin buangkan masa bace post ni. cuma nak berkongsi pengalaman je. korang pulak? ade pape produk lain yg best utk di try? ekekke. share2 la ye ^_^





1 comment:

  1. Salam

    Boleh x tolong review produk kami - Zizani Secret Soap. www.zizanisecret.com

    Contact : zizanibeauty@gmail.com

    Thanks

    ReplyDelete

Mari tinggalkan respon andaa :)